Loading...

Ofte stilte spørsmål

Avbestilling

Avbestilling skjer per epost, telefon eller SMS innen 48 timer før avtalt konsultasjon. Avbestillinger som skjer senere enn dette må betales i sin helhet. 

 

Må jeg ha henvisning fra lege? 

Det er ikke nødvendig med henvisning fra lege for å bestille time.

 

Har du refusjonsavtale med det offentlige? 

Jeg har dessverre ikke refusjonsavtale med det offentlige. Behandling må derfor betales av den enkelte klient, forsikringsselskap eller arbeidsgiver.   

 

Hvordan foregår betaling?

Konsultasjoner betales med VIPPS-faktura. Faktura sendes ut førstkommende mandag – avsender av faktura er Speare AS (regnskapskontoret). Dersom arbeidsgiver eller forsikring dekker timene faktureres dette direkte om ikke annet er avtalt. Alternativt kan konsultasjon betales via kortterminal på kontoret. 

 

Hvor mange timer er det vanlig å ha? 

Det er stor variasjon i hvor mange konsultasjoner klienter har og det baseres på eget ønske, behov og problemstilling. I snitt bruker klienter rundt 8 konsultasjoner, men det er helt vanlig med både færre og flere. 

 

Hvor lang ventetid har du?

Det kommer an på din fleksibilitet, men vi får ofte til å sette opp første time innen 14 dager fra første kontakt. Deretter avtaler vi hvilken frekvens som passer din timeplan og ditt behov best. 

 

Anonymitet/konfidensialitet

Som psykolog er jeg underlagt taushetsplikt. Det vil si at alt som kommer frem i terapi er konfidensielt. Det samme gjelder ved parterapi eller familieterapi. 

 

Språk i behandling

Jeg foretrekker norsk språk i behandling.